اخبار دنیای فیلم و سریال

آخرین اخبار فیلم و سریال و معرفی بهترین فیلم، سریال، انیمه و انیمیشن را در این وبلاگ بخوانید

اخبار دنیای فیلم و سریال

آخرین اخبار فیلم و سریال و معرفی بهترین فیلم، سریال، انیمه و انیمیشن را در این وبلاگ بخوانید

  • ۰
  • ۰

در آستانه سال نو میلادی مجله «تایم» فهرستی از برترین فیلم‌ها و نقش‌آفرینی‌های سال ۲۰۲۰ منتشر کرد.

بهترین فیلم های 2020

به گزارش ایسنا، مجله تایم پس از انتشار فهرست ۱۰۰ چهره منتخب سال' فهرستی از  ۱۰ نقش‌آفرینی و ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ منتشر کرد.

در بخش برترین نقش‌آفرینی‌های سال ۲۰۲۰ این مجله نام «چادویک بوزمن» برای بازی در دو فیلم «پنج هم‌خون» و «ریشه سیاه مارینی»، «داین لین» برای نقش‌آفرینی در فیلم «بگذار برود»، «کایل چندلر» برای بازی در «آسمان نیمه‌شب»، «آماندا سیفرید» برای بازی در «منک»، «جان کارول لینچ» برای ایفای نقش در «دادگاه شیکاگو هفت»، «جولیا گارنر» برای بازی در «دستیار»، «لزلی ادوم» برای بازی در «همیلتون»، «نیکول بهاری» برای «خانم جونتینس»، «پیرفرانچسکو فاوینو» برای بازی در «خیانتکار» و «ویولا دیویس» برای بازی در «ریشه سیاه مارینی» به چشم می‌خورد.

در رتبه نخست برترین فیلم سال ۲۰۲۰ به انتخاب مجله «تایم» نیز فیلم «نخستین گاو» به کارگردانی «کلی رایکارد» قرار گرفته است.

«کالکتیو» به کارگردانی «الکساندر نانائو»، «دادگاه شیکاکو۷» اثر «آروت سورکین»، «آرمان‌شهر آمریکایی» به کارگردانی «اسپایک لی»، «لاورز راک» اثر «استیو مک‌کوئین»، «اِما» اثر «آتم د وایلد»، «صاحبان گرگ‌ها» اثر «تام مور و راس استوارت»، «سرزمین کوچ‌نشینان» به کارگردانی «کلویی ژائو»، «خانم جونتینس» اثر «چنینگ گادفری پیوپلز» و «بیل و تد با موسیقی آشنا می‌شوند» اثر «دین پاریزو» به ترتیب در رتبه‌های دوم تا دهم فهرست قرار دارند.

برترین فیلم های 2020 از نظر انجمن منتقدان نیویورک

همچنین در گزارشی دیگر انجمن منتقدان نیوبورک فیلم «اولین گاو» را در رتبه نخست برترین فیلم های سال ۲۰۲۰ قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، انجمن منتقدان نیویورک که طبق روال هر سال اقدام به معرفی برترینهای سینما در شاخه های مختلف می کند، فیلم «اولین گاو» به کارگردانی «کلی ریچارد» را به عنوان برترین فیلم ۲۰۲۰ انتخاب کرد. 

این فیلم در نظرسنجی ایندی وایر از بیش از ۲۰۰ منتقد و روزنامه نگار سینمایی نیز در رتبه سوم برترین فیلم های سال ۲۰۲۰ قرار گرفته بود. 

انجمن منتقدان نیویورک دو جایزه بهترین بازیگر زن (سیدنی فلانیگان) و بهترین فیلمنامه را نیز به فیلم «هرگز به ندرت گاهی همیشه» به کارگردانی «الیزا هیتمن» اختصاص داد و فیلم جدید «اسپایک لی» با عنوان «۵ همخون» نیز دو جایزه بهترین بازیگر مرد (دلروی لیندو) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (چادویک بوزمن) را دریافت کرد. 

فیلم «سرزمین آواره ها» به کارگردانی «کلوئی ژائو» هم موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از سوی انجمن منتقدان نیویورک شد و «ماریا بوکالووا» نیز برای بازی در فیلم کمدی و جدید «بورات»، بهترین بازیگر زن مکمل نام گرفت. 

در سایر بخش ها نیز جوایز بهترین انیمیشن و مستند به ترتییب «وُلف وتکرز» و «زمان» رسید و فیلم «باکورا» ساخته «کلبر مندونسا فیلیو» محصول مشترک برزیل و فرانسه هم به عنوان بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) از سوی انجمن منتقدان نیویورک برگزیده شد. 

 

منبع: ایسنا

  • ۹۹/۱۰/۰۴
  • faranak soltani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی